Careyn De Geuzenveste

De Geuzenveste van Careyn: een kleinschalige woonlocatie voor mensen met dementie. Dit zorgcentrum vind je midden in de Utrechtse wijk Zuilen. Een fraai nieuwbouwcomplex voorzien van alle gemakken van nu. De woongroepen met meerdere bewoners en de betrokken zorgspecialisten maken dat dit zorgcentrum een warme en levendige sfeer kent.  

Neem contact op

Careyn De Geuzenveste
Van Hoornekade 11, 17 en 23
3554 AR Utrecht

088 - 123 99 88

Routebeschrijving
afbeelding van Careyn De Geuzenveste

Voor wie is dit zorgcentrum geschikt?


De Geuzenveste in Utrecht is een kleinschalige woonlocatie voor mensen met dementie. Verspreid over drie woonlagen heeft elke bewoner een appartement met sanitaire voorziening en eigen meubilair. Iedere woonlaag telt een woongroep van zo’n acht bewoners. Hier is gedurende de dag, avond en nacht altijd een verzorgende aanwezig. En de gezamenlijke activiteiten? Deze vinden plaats in de gedeelde huiskamer en keuken waar men bijvoorbeeld samen kan koken.

Zorgspecialisten en mantelzorgers

De zorgmedewerkers krijgen ondersteuning van een gespecialiseerde arts en van andere professionals zoals bijvoorbeeld een fysiotherapeut. Dit staat vermeld in het zorgleefplan. De afspraken in dit plan komen tot stand in samenspraak met zorgprofessionals en mantelzorger(s). 

Bij kleinschalig wonen participeren mantelzorgers niet alleen in de zorgverlening aan het eigen familielid, maar ook in het huishouden. Waarom? Omdat zij sfeerverhogend in de woning zijn. Ook zijn onze vrijwilligers - vaak mensen uit de regio - onmisbaar voor de dagelijkse gang van zaken en welbevinden van onze bewoners. Bewoners, zorgspecialisten, mantelzorgers, vrijwilligers: allemaal mensen die het beste met elkaar voor hebben.

Even nader kennismaken

afbeelding Zorgkaartnederland Zorgcentrum
Anonieme review
"Ik ben zeer tevreden over de verzorging van oma."

Praktische informatie

  • Geuzenveste Zorg 1e etage: 030-2588051
    Geuzenveste Zorg 2e etage: 030-2588052
    Geuzenveste Zorg 3e etage: 030-2588053

  • De zorg die de zorgcentra van Careyn leveren moet zo goed mogelijk aansluiten bij uw situatie. Om die 'match' te kunnen maken kijken we naar uw zorgprofiel. Er is een helder overzicht waarop staat met welke zorgprofiel u bij welke Careyn-locatie u terecht kunt. U kunt het hier downloaden.
    Let op: per locatie kunnen aanvullende verblijfscriteria gelden.

    Careyn bepaalt niet zelf welk zorgprofiel u heeft. Dat gebeurt bij het Centrum Indicatiestelling Zorg en is onderdeel van uw Wlz-indicatie. U leest daar meer over onder het kopje 'Zorg regelen'.

     

  • Verpleeghuiszorg is dure zorg. Voor veel mensen zou dat niet te betalen zijn. Daarom hebben we het in Nederland zo geregeld dat iedereen recht heeft op deze zorg. Afgezien van een eigen bijdrage hoeft u die zorg dan ook niet zelf te betalen. De financiering is geregeld via de Wet langdurige zorg (Wlz). 

    Eigen bijdrage

    U betaalt dus wel een eigen bijdrage. Die eigen bijdrage wordt door het CAK berekend. Meer informatie vindt u ook op de website www.regelhulp.nl.

    Bijkomende kosten

    Sommige kosten vallen niet onder de Wlz-vergoeding en moet u dus zelf betalen. Uw abonnementskosten voor televisie in uw appartement bijvoorbeeld. Die kosten kan en mag Careyn dan bij u in rekening brengen.
    Welke bijkomende kosten Careyn De Geuzenveste bij u in rekening kan brengen leest u hier.

  • Heeft u intensieve zorg nodig en kunt u niet meer thuis blijven wonen, dan kunt u bij het Centrum Indicatiestelling Zorg een aanvraag indienen voor verpleeghuiszorg. De huisarts of bijvoorbeeld onze wijkverpleegkundige kan u daarbij ondersteunen. Ook kunt u hulp inroepen van de Cliëntondersteuner Wlz.

    Het CIZ zal naar uw situatie kijken. Als deze voldoet aan een aantal voorwaarden krijgt u een zogenaamde ‘Wlz-indicatie’. Met die indicatie heeft u recht op verpleeghuiszorg. Daarin geeft het CIZ ook een zorgprofiel aan. Het zorgprofiel zegt iets over de aard, inhoud en omvang van de benodigde zorg. Er wordt dus goed gekeken welke zorg u precies nodig heeft. Onder het kopje 'Voor wie' leest u of u met uw zorgprofiel bij De Geuzenveste terecht kunt. Is dat het geval, dan kunt u contact opnemen met onze afdeling 'zorgbemiddeling'. Zij ondersteunen u bij de verdere procedure. Contact opnemen kan met onderstaand formulier. Maar natuurlijk: u kunt ook altijd even met de Careyn Klantenservice bellen.

    Meer informatie leest u ook op de pagina 'Verpleeghuizorg regelen'.

  • Helaas geldt voor veel verpleeghuizen een wachttijd. Dat is in heel Nederland zo. Kunt u nog niet direct terecht bij het huis van uw voorkeur, dan volgt plaatsing op een wachtlijst. U krijgt dan een bepaalde ‘wachtstatus’. Als uw situatie bijvoorbeeld zorgelijk is, dan zal gekeken worden hoe en waar u snel opgenomen kunt worden. U leest er hier meer over.

    Careyn publiceert maandelijks een overzicht van de wachttijden bij haar zorglocaties. U kunt het overzicht voor onze locaties in Utrecht hier downloaden.

  • Careyn vindt het belangrijk dat haar cliënten meedenken, meepraten en ook meebeslissen over zaken die voor hen belangrijk zijn. Daarom is er in Careyn De Geuzenveste uiteraard ook een cliëntenraad actief.
    De cliëntenraad vertegenwoordigt de cliënten ('bewoners') en komt op voor hun belangen. De raad overlegt zeer regelmatig met de manager. Dit zijn geen vrijblijvende bijeenkomsten. De rechten van een cliëntenraad zijn namelijk in een wet vastgelegd.

    Bekijk hier de folder van de Cliëntenraad De Geuzenveste.

    U kunt de cliëntenraad bereiken via Ginelle Bekker, ambtelijk secretaris cliëntenraden Zorglocaties Careyn Utrecht-Stad.
    Telefoon: 06 - 82 79 74 38
    E-mail: g.bekker@careyn.nl
    Postadres: Neckardreef 6, 3562 CN Utrecht

    Vacatures leden cliëntenraden Careyn Utrecht Stad

    Careyn Utrecht Stad zoekt leden voor haar cliëntenraden. Het gaat om leden voor de cliëntenraden van alle Utrechtse zorglocaties en de cliëntenraad voor de thuiszorg.
    Een uitgebreide vacaturetekst vindt u hier.

  • Wanneer u zich als vrijwilliger bij Careyn De Geuzenveste wilt inzetten bent u van harte welkom. Wij ontmoeten u graag voor een kennismakingsgesprek.