Kernwaarden
Om de klant de zorg en ondersteuning te bieden die optimaal bijdraagt aan de kwaliteit van leven en eigen regie heeft Careyn vier kernwaarden geformuleerd: Voorkomen, Vertra¬gen, Versnellen en Veraangenamen.
Voorkomen, Vertragen, Versnellen,
Veraangenamen
Bij Voorkomen gaat het om het vermijden van
gezond¬heidsschade, ziekenhuisopname of spoedeisende hulp. De
professionals van het wijkteam kunnen door preventie,
vroeg¬signalering in veel gevallen erger voorkomen. Bijvoorbeeld
door het tegenaan van vereenzaming en ongezonde leefstij¬len. Het
zorgteam werkt hierbij nauw samen met de huisarts,
welzijnsorganisaties en andere zorgverleners in de wijk.
Vertragen is aan de orde bij gedwongen
verhuizen naar een woonvoorziening met verzorging of verpleging als
gevolg van gezondheidsproblemen. Zorg op maat helpt om dit mo-ment
uit te stellen. De wijkverpleegkundige stelt samen met de klant en
zijn naasten en andere zorgverleners een zorg¬plan op, dat aansluit
bij zijn persoonlijke mogelijkheden en wensen.
Versnellen richt zich op het spoedige herstel
van de klant bijvoorbeeld na ziekenhuisopname door hem thuis te
onder¬steunen. Careyn biedt een breed pakket van ondersteuning,
verzorging en specialistische verpleging. De specialistische vormen
van zorg worden geleverd vanuit regionale centra, zo¬wel thuis als
in verpleeghuizen en andere woonvoorzieningen.
Veraangenamen is van belang als de klant in een
beschermde woonvoorziening woont. Persoonlijke zorg en
ondersteuning zorgen voor de best mogelijke kwaliteit van
leven.
Onder de noemer Vereenvoudigen helpt Careyn de
klant bij het regelen van de vaak ingewikkelde financiering van de
benodigde zorg en ondersteuning.
Om de samenhang tussen de verschillende diensten te verbeteren en
de klant niet lastig te vallen met de vele financieringsregelingen,
krijgen de teams app's die direct inzicht bieden in de kosten van
het arrangement, inclusief de eigen bijdrage van de klant.
> Terug naar Missie & Visie